Salut si bine te-am gasit! Acesta este al doilea tutorial in care vom vorbi despre functii in Java. Mai exact, vom afla despre a doua metoda in care putem folosi functiile.

Functiile, dupa cum v-am spus si in tutorialul trecut, reprezinta o grupare a codului, un mod de a face acest cod mai structurat, mai usor de inteles si de a ne eficientiza munca. Nu putem scrie acelasi cod de nenumarate ori, ci putem pur si simplu sa folosim o metoda sau o functie pentru a ne face treaba mult mai eficient. Dar sa trecem la treaba…

In Eclipse, am ramas la tutorialul trecut, in care vorbeam despre functii, mai precis despre functiile void, functiile care nu intorc un rezultat ci pur si simplu genereaza anumite calcule pe care le facem si afisam. Ca exemplu practic hai sa ne gandim ca punem mai multe fructe intr-un blender. Ele toate vor ramane acolo. Nu vor putea fi turnate intr-un pahar. Acum vrem sa le si turnam intr-un pahar, astfel incat sa ne si putem folosi de rezultatul pe care aceasta metoda sau functie il genereaza.

Vom lasa in Eclipse ceea ce am lucrat data trecuta. De data aceasta vom intoarce sum, mai precis:

int sum = a + b;

Ni se va spune ca aceasta variabila sum nu este folosita, dar eu voinoi vom intoarce, ii vom da return, scriind int in:

public static void Hello(String nume, int a, int b) {

ce acum va aparea:

public static int Hello(String nume, int a, int b) {

Ni se va spune ca este o problema, ca aceasta functie trebuie sa intoarca ceva. Si ce trebuie sa facem este sa scriem:

return sum;

Este de acelasi tip, este int, dar daca vom da Run, vom vedea ca nu se intampla nimic. Raman pe ecran:

Salut!

Salutare TestNume !

din tutorialul trecut. In schimb, functia:

Hello(name, 2, 3);

nu face nimic. Noi nu trebuie neaparat sa “prindem” ceea ce intoarce, in schimb putem sa adaugam:

int valoare =

in fata, si astfel functia va arata:

int valoare = Hello(name, 2, 3);

Vom scrie sub:

System.out.println(valoare);

Rulam acest program si vedem ca se intoarce aceasta valoare, care este 5. De acum putem sa mergem mai departe si sa facem absolut orice dorim cu aceasta valoare 5. O functie poate fi o functie matematica sau un algoritm care face ceva anume.

Tot ceea ce noi trebuie sa facem este sa introducem anumite date, acea functie sau metoda ne va procesa datele in modul in care i-am spus, dupa care ne va da alte date. Iar acele date, output-ul sau datele finale, sunt ceea ce de fapt pe noi ne intereseaza si cu care vom putea merge mai departe sa generam alte date sau sa facem ceea ce dorim. Si cam asta am facut pana acum in acest tutorial.

Citeste si:  Cum sa iti Protejezi Conexiunea la Internet cu VPN Security ? | Invata Securitate #11

Cum in:

public static int Hello(String nume, int a, int b) {

avem acest int, asta inseamna ca putem face orice altceva. Putem sa creem o alta functie:

public static String numeUser (String nume) {

Si sa spunem ca avem aceasta functie care intoarce un String, va intoarce un sir de caractere – nume, user.

ATENTIE: Vom scrie nume cu “n” mic pentru ca acesta este stilul de cod pe care cei care scriu Java il recomanda. Functia sau metoda trebuie sa inceapa cu litera mica, dupa care, pentru a diferentia, poti sa scrii cu litera mare.

Pentru a afla mai multe despre cum functioneaza metodele in Java, te invit sa urmaresti acest tutorial:

Dar sa revenim. Sub ceea ce am scris, vom scrie:

String ret = “Numele tau este “ + nume;

return ret;

Aceasta functie atat va face. Va spune:

Numele tau este

Dar nu este gata. Sus, in main, trebuie sa adaugam:

System.out.println(numeUser(“Ramon”));

Salvam, dam Run si pe ecran va aparea:

Numele tau este Ramon

De ce? Pentru ca ni se va intoarce un String. Acest String poate fi foarte usor de printat pe ecran, dupa cum am si vazut. Ne putem folosi de el sau il putem printa, pur si simplu. De exemplu, daca ar fi sa stergem:

System.out.println(numeUser(“Ramon”));

si sa scriem:

String temp = numeUser(“Ramon”);

temp va lua valoarea pe care am trecut-o mai devreme. Si de aici putem sa facem ce dorim, cum ar fi sa adaugam in main:

System.out.println(temp.length() + “ – Nr total de caractere din sir”);

Rulam, si pe ecran va aparea:

21 – Nr total de caractere din sir

Si aceasta este o functie pe care o putem folosi in acest fel. De asemenea, putem sa adaugam si

“\n Sirul este “ + temp

astfel:

System.out.println(temp.length() + “ – Nr total de caractere din sir” + “\n Sirul este “ + temp);

Cand vom rula, pe ecran va aparea, sub celelalte raspunsuri:

Sirul este Numele tau este Ramon

Daca ai mai folosit Java pana acum, probabil aceste lucruri ti se par simple. Daca nu, iti recomand sa folosesti aceste functii. Metodele, atat cele void cat si non void, sunt foarte importante.

Cam atat cu elementele de baza de programare in Java. Bineinteles, sunt mult mai multe. Dar incepand cu urmatoarele tutoriale, vom vorbi mai mult despre programarea orientata pe obiecte. Vom intra in clase, vom vedea ce inseamna un camp, ce inseamna metodele dintr-o clasa, un constructor, un destructor, un getter, un setter, toate elementele de baza cand vine vorba de acest gen de programare.

Iti multumesc ca ai fost atent si ai citit acest tutorial. Ne vedem la urmatorul!

Summary
Review Date
Reviewed Item
Metode si Functii Care Returneaza o Valoare in Java | Programare in Java #4
Author Rating
51star1star1star1star1star