Chat with us, powered by LiveChat

       Am decis sa incep o serie de articole in care voi vorbi despre bazele nutritiei . Vom vedea de ce aceasta este cruciala cand vine vorba de scaderea in greutate (fat loss) sau de cresterea masei musculare (muscle building). Vom incepe prin a intelege “Piramida Nutritionala” creata de catre Dr. Eric Helmes, si vom analiza in detaliu fiecare nivel in parte.
bazele nutritiei piramida nutritionala


Asadar, cel mai important nivel intr-o piramida este, bineinteles, baza. Trebuie sa ai o baza solida. In cazul de fata, este vorba despre calorii ( veti intelege exact cum puteti manipula aceste calorii, pentru a ajunge la obiectivul pe care vi l-ati propus).

       In urmatorul articol vom intra in mai multe detalii, despre calorii (ce este o calorie, cate trebuie sa mananc pentru a slabi sau pentru a creste in masa musculara).

Urmareste video-ul de mai jos pentru a afla mai multe:

 

       Al 2-lea nivel al piramidei este reprezentat de macronutrienti (proteine, carbohidrati, grasimi) si fibrele alimentare. Ce sunt proteinele, carbohidratii, grasimile ? De cate grame avem nevoie in fiecare zi din fiecare macronutrient in parte ? Ce sunt fibrele si de ce trebuie sa consumam alimente bogate in fibre, precum si care este necesarul minim de fibre/zi ? Raspunsurile la toate aceste intrebari le veti afla in articolele viitoare.

 

proteine carbohidrati si grasimi

 

 Urmatorul subiect despre care vom discuta cand vine vorba de bazele nutritiei este reprezentat de  micronutrienti (vitamine si minerale) si consumul zilnic de apa
cate mese sa mananc intr-o zi

       Al 4-lea nivel reprezinta frecventa (cate mese trebuie sa mananc pe zi ?,ex: 1-2; 5-6 ? ) meselor si intervalul de timp dintre acestea(ex: 2 -3 ore ?).

       Iar in varful piramide se afla suplimentele. Acest lucru inseamna ca sunt cele mai putin importante cand vine vorba de crestere in masa musculara sau scaderea in greutate. Nu spun ca, suplimentele, nu au rolul lor; problema este ca oamenii dau prea multa importanta acestora, in loc sa se concentreze pe primele 2 – 3 niveluri ale piramidei.

 

Citeste si:  Ce este EIGRP si cum Functioneaza pe un Router Cisco ? | Invata Retelistica #21

       Multe persoane ignora total, primele 3 – 4 componente ale piramidei, trec direct la al 5-lea (inca din prima zi de sala : ) si ma intreaba tot timpul: Vreau sa cresc in masa musculara, ce suplimente trebuie sa iau ? Pentru slabire ce pastile trebuie sa iau ? Tu ce suplimente folosesti ?  etc.

 

ce suplimente sa iau pentru masa musculara

 

       Aceste persoane nu inteleg ca cel mai important factor in atingerea obiectivelor personale (crestere in masa sau slabire) il reprezinta caloriile. Trebuie sa intelegeti acest lucru! In articolul despre suplimente voi intra in mai multe detalii despre acestea, de asemenea voi face un top al suplimentelor, pe care eu le recomand, existente pe piata.
In acest articol am vorbit despre bazele nutritiei mai exact despre piramida nutritionala cu cele 5 nivele ale ei.

Lasa un comentariu in sectiunea de mai jos. De asemenea, nu uita sa dai un like si un share articolului !

Mersi pentru timpul acordat si da-mi de veste daca ti-au fost utile aceste sfaturi !

Ramon @RNFit

Obtine Programul Meu de Antrenament GRATUIT

[mc4wp_form id=”2913″]